ΠΡΩΙΝΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ (ιστορία 4 λέξεων)



Λίγο πριν την αρχή της σχολικής χρονιάς, είχα προβληματιστεί πολύ για το πρωινό ξύπνημα και την ετοιμασία του μεγάλου για το σχολείο.Τ' αδελφάκια κοιμούνται στο ίδιο δωμάτιο και φοβόμουν ότι θα είχαμε δράματα.Την προηγούμενη χρονιά, τις περισσότερες μέρες,μας άκουγε όλη η γειτονιά μέχρι να ετοιμαστεί και να φύγει με τον πατέρα του και ξεκινούσαμε όλοι τη μέρα μας με πονοκέφαλο.
Είχα ψάξει και διαβάσει πολλά σχετικά άρθρα,τα οποία δε θεώρησα ότι μου έδιναν κάποια ουσιαστική λύση.Η θεωρία π.χ. του να ακούμε κάθε πρωί με την ίδια σειρά κάποια τραγούδια και να ξέρει το 4χρονο ότι όταν τελειώσει το τάδε τραγούδι θα πρέπει ήδη να έχει ντυθεί,βρίσκω ότι απέχει πολύ από την πράξη.Σκασίλα του μεγάλη και αν τελείωσε,εκείνο νυστάζει και θέλει να κοιμηθεί ή μην είμαι βιαστική,ψάχνει τον ασημί κάγκουρα με τις μαύρες ζάντες που βρίσκεται στον πάτο του μπαούλου με τ' αυτοκινητάκια.(Ομολογώ ότι δεν το δοκίμασα στην πράξη,αλλά μια μάνα μπορεί κάποιες φορές να φανταστεί πως θα εξελιχθεί μια ιστορία.)

Όταν λοιπόν δε βρίσκω έτοιμες λύσεις ξεκινάει το brainstorming και συνήθως κατεβάζω καλές ιδέες,που ταιριάζουν στη δική μας ιδιοσυγκρασία. 

Κατ' αρχάς να πω σε μαμάδες που δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμα(εγώ άργησα),ότι καλύτερα να ξυπνήσετε το παιδί ένα τέταρτο νωρίτερα και να του δώσετε χρόνο να κινηθεί με τους δικούς του ρυθμούς,παρά να το αφήσετε να κοιμηθεί λίγο παραπάνω και μετά να το έχετε στην τσίτα.Παλιά τον ξύπναγα μια ώρα πριν την ώρα αναχώρησης.Τελικά ένα έξτρα τέταρτο φέτος έκανε τη διαφορά. Στην αρχή της χρονιάς τον ξύπναγα 7 παρά τέταρτο,για να φύγει στις 8 με 8:10.Πλέον που το πράγμα έχει ρολάρει, πολλές φορές σηκωνόμαστε και στις 7:15.

Η ιδέα που δούλεψε σε εμάς:


ΠΡΩΙΝΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΛΕΞΕΩΝ


  • Ξαπλώνεις και χουχουλιάζεις παρεούλα στο κρεβάτι του παιδιού (προσπαθείς να μη σε πάρει και σένα ξανά ο ύπνος...) και του ζητάς να σκεφτεί 4 τυχαίες λέξεις.Αυτό βοηθάει στο να ξυπνήσει και να ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος.(Τον πρώτο καιρό ο δικός μου δυσκολευόταν. Του έλεγα να κοιτάξει και να διαλέξει από πράγματα που βλέπει στο δωμάτιο.Δεν ξεκινούσα,αν δε μου είχε δώσει 4 λέξεις.3 είναι λίγες για την πλοκή,με 5 γίνεται πολύπλοκο)
  • Με αυτές τις 4 λέξεις πρέπει εσύ να φτιάξεις μια ιστορία.Αυτό βοηθάει στο να ανοίξει το μικρό τα μάτια και να κοιτάει όλο προσμονή μέσα στα δικά σου,καθώς διηγείσαι. (Επίσης βοηθάει στο να ενεργοποιηθεί και ο δικός σου εγκέφαλος!)Τις πρώτες μέρες μπορεί να σου φανεί και εσένα δύσκολο.Πραγματικά όμως λέγε ότι σου κατεβαίνει στο κεφάλι.Τα μικρά είναι πολύ εύκολοι ακροατές και γελάνε σχεδόν με τα πάντα.Εμείς στην πορεία αποκτήσαμε και σταθερούς χαρακτήρες στις ιστορίες μας,το Γιωργάκη και την αδελφή του Χριστίνα,που υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις ιστορίες,ανεξάρτητα από τις 4 νέες λέξεις.
Οι ιστορίες δε χρειάζεται να είναι μεγάλες.Εμείς μέσα σε 5-10 λεπτά λέμε δύο.

Σίγουρα δεν ταιριάζει σε όλους αυτή η μέθοδος.Εμείς πάντως ξεκινάμε έτσι τη μέρα μας, αγκαλίτσα, με γέλια και με ένα ευδιάθετο παιδάκι που μετά είναι σε κατάσταση να λειτουργήσει μόνο του, ενώ εγώ ασχολούμαι με τον αδελφό του.

Αν έχεις κι εσύ κάποια ιδέα,μοιράσου τη μαζί μου. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις